Det er måske ikke det, man først tænker på, når man som virksomhedsejer skal sætte sin forretning i gang, men for både medarbejdere og kunder har det en stor betydning, hvordan arbejdspladsen er indrettet.
Vores omgivelser er vigtige for vores trivsel og produktivitet – tænk bare på, hvor mange penge og kræfter vi bruger på at indrette vores hjem. Eftersom mange mennesker bruger forholdsvis meget tid på arbejdspladsen, siger det næsten sig selv, at indretningen her også er essentiel for trivslen og dermed for hele virksomhedens succes eller fiasko.
De overordnede ting skal selvfølgelig være på plads. Er lokalet, vi sidder i, lyst og behageligt? Er indeklimaet til at holde ud? Hvad med lyd- og støjniveauet omkring os? Men det er ikke det hele. Kontorets inventar, det vil sige kontorets borde og stole, reoler og skabe, bidrager også til vores velbefindende. Som virksomhedsejer er kontor inventar derfor en vigtig prioritering, når arbejdspladsen skal indrettes til medarbejderne.
KontorInventar. er en ny startup webshop, som tilbyder forskellige løsninger inden for kontor inventar til indretning af kontorer. På webshoppen er opført en lang række produkter inden for kategorier som borde, stole, opbevaring, belysning, tavler, akustik med mere. Siden er et godt sted at starte, når et nyt kontor skal indrettes.
Find gode tilbud i webshoppen
Under hver enkelt kategori på KontorInventars nye webshop forefindes relevante produkter inden for kontorinventar samt deres priser. Tilbud er desuden markeret, så man nemt kan se, hvor stor en besparelse man kan opnå på et bestemt produkt her og nu.
Har man et afgrænset budget at indrette sine lokaler for, kan man bruge sidens filtrerings-mulighed og kun få vist produkter, som ligger inden for ens budget.
En anden kategori for den prisbevidste, eller måske endda prispressede iværksætter, er kategorien ”Brugte møbler”, hvor man måske kan gøre et billigt fund af det, man lige står og mangler til sin indretning.
Det gode arbejdsliv går igennem lounge-området
Når man skal indrette sit kontor, er det værd at tænke på, at et godt, moderne arbejdsliv ikke kun kommer af ergonomiske kontorstole og brugervenlige hæve-sænkeborde. Når man køber kontor inventar, bør man som arbejdsgiver også påtænke at skabe et sted på kontoret, hvis man vel og mærke har pladsen til det, hvor medarbejderne har mulighed for at tale sammen og måske drikke en kop kaffe under mere afslappede former.
Det er således oplagt at lave et hyggeligt lounge-område med bløde møbler, der skaber en mere uformel og afstresset stemning end lige foran computerskærmen. Navnlig her gør KontorInventar.dk sig bemærket ved at have en hel lounge-kategori samt et udvalg af caféborde under kategorien borde.
Lounge-møbler hører måske traditionelt ikke under kontor inventar, men der ingen tvivl om, at det vil gøre det i fremtiden. Hvordan området præcis skal se ud, afhænger naturligvis af arbejdspladsens generelle stil og typer af medarbejdere. Det gælder om, at området skaber ro og afslapning for lige netop den type medarbejdere, som virksomheden har ansat.
Iværksætter drømmen omsættes til møbler
Som iværksætter og ejer af en startup er der nok af ting at tænke på. Man står med hele ansvaret for både virksomhedens succeser og fiaskoer. Har man imidlertid medarbejdere i sin virksomhed, er det værd at huske på, at deres engagement og bidrag har afgørende betydning.
Som virksomhedsejer stiller man naturligvis krav og forventninger til sine medarbejdere, men medarbejderne har også krav til ejeren. Ikke kun i form af løn og økonomiske gevinster, men også til et sundt og godt arbejdsliv.
Som virksomhedsejer bør man derfor sørge for at skabe nogle rammer som i sig selv bidrager positivt til arbejdsglæden hos medarbejderne. Det er en god og værdifuld investering, som begynder med valg af kontor inventar og indretning af det sted, man forventer, at medarbejderne skal bruge en stor del af deres tid.